Com obtenir la visió pel vostre negoci (I)
- jul
- 15
- Posted by vitruvius
- Posted in MEDI AMBIENT, QUALITAT, SEGURETAT I SALUT LABORAL
Probablement hauran sentit a parlar del terme visió com un d’aquells requeriments “teòrics” que quan s’impulsa o rellança una empresa surten a la palestra. Però quan s’entén bé aquest terme apareix la bonança que comporta. I és que, molt més enllà d’un simple terme que “queda bé a la pàgina web”, la seva aplicació pot resultar fonamental per a qualsevol organització.
Per tant, què és la visió? Doncs la transcripció de la imatge inspiradora que el negoci aspira assolir. Per dir-ho d’una manera planera, allò que l’empresa vol ser de gran.
És indispensable, doncs, que la conformi una sentència ambiciosa. I tot i que la visió no ha d’explicar com s’aconseguirà arribar allà, sí que cal pensar que s’hauran de realitzar durant la vida de la corporació passos per assolir-la!
Igualment, sabrem que tenim una visió sòlida quan aquesta es mantindrà consistent durant diversos anys, al marge dels canvis d’escenari que es puguin produir. El nostre propòsit ha d’ésser ferm!
Una visió haurà de…
- descriure les aspiracions
- esdevenir una inspiració, tant pel personal com pels possibles clients
- dibuixar un retrat clar en el llenç del futur
- ser realista
- alinear-se amb els valors corporatius
Així, com pot ajudar-me en el dia a dia la visió? Doncs si la tenim ben disposada actuarà com un pilot automàtic d’una aeronau, marcant-me el punt objectiu a assolir. I davant cada desviació o turbulència (segur que n’hi hauran; sempre n’hi ha!), la seva perspectiva ens corregirà la direcció per redreçar-nos.
De la mateixa manera, qualsevol canvi en el sistema de gestió que no estigui fet amb un propòsit que es percebi que va en consonància amb allò que indica la visió, podrà considerar-se una mala inversió. D’aquesta manera, també servirà com a indicador.
A part, en el terreny de la comunicació interna de l’organització, una visió ben explicada motivarà tant els clients interns com externs, realçant les seves accions i inspirant-los, ja que tindran un motiu poderós al darrere pel qual valdrà la pena lluitar.
Alguns exemples de visions de corporacions contrastades són els següents:
Oxfam | “Un món just sense pobresa” |
Ikea | “Crear un millor dia a dia per la majoria de persones” |
Microsoft | “Un ordinador a cada despatx i a cada casa; tots funcionant amb programari Microsoft” |
Amazon | “La nostra visió és ser la companyia mundial més cèntrica per al client; per construir un lloc on la gent pugui venir i descobrir-hi qualsevol cosa que desitgin comprar online” |
Fundació Bancària “La Caixa” | “La Fundació Bancària ”la Caixa” es proposa ser una entitat de referència a nivell internacional en la gestió eficient i responsable de projectes compromesos a la defensa dels drets humans, la pau, la justícia i la dignitat de les persones” |
Pot resultar un bon exercici consultar els exemples d’altres empreses.
A la segona part d’aquest article, veurem com formular d’una manera completa una bona visió.
VITRUVIUS INFORMA…
- COACHING (8)
- COMUNICACIÓ (2)
- FORMACIÓ (4)
- MEDI AMBIENT (6)
- QUALITAT (6)
- SEGURETAT I SALUT LABORAL (8)
- VITRUVIUS (13)