Com obtenir la visió pel vostre negoci (II)

Vision-Matters-2012-CoverA l’anterior article vam introduir el tema i la importància de descriure una bona visió pel nostre negoci.

Avui ho portarem a la pràctica mitjançant 7 senzills passos…

 

1) Cerca les fortaleses i febleses del teu negoci

Per fer aquest pas, es pot completar un tradicional anàlisi DAFO (Debilitats-Amenaces-Fortaleses-Oportunitats) o bé, de forma resumida, un quadre semblant a aquest:

  Fortaleses Febleses
Clients

·      Servei al client

·      Qualitat del producte/servei ofert

·      Imatge del negoci

·      Facilitat d’accés (localització i presència a les xarxes)

·      Percepció social

   
Personal

·      Formació

·      Sou

·      Desenvolupament professional

·      Beneficis

·      Ambient de treball

   
Gestió

·      Formació

·      Beneficis

·      Habilitats del personal responsable

·      Percepció del negoci

·      Qualitat dels proveïdors

   

 

Evidentment, aquesta taula pot adaptar-se a les peculiaritats del negoci o a les seves preferències personals

2) Assimilació de les observacions

Les febleses representen oportunitats de canvi i millora, mentre que les fortaleses han d’ésser alimentades i desenvolupades.

Per tant, és el torn de donar un cop d’ull a tot allò escrit a la taula i “sentir” què ens comunica.

Per fer això, ens podem ajudar de tècniques per “dur al cos” els pensaments (per exemple, el Focusing), o simplement SENTIR-HO (intentar que, per un cop, la intuïció prevalgui respecte la raó).

Després, contestem les següents preguntes:

-Què indica la visió global que sorgeix? A què li fa pensar?

-La imatge resultant s’alinea amb el somni que havia tingut pel seu negoci?

-Quins grans assoliments i qualitats existeixen a l’apartat de fortaleses?

-Quines oportunitats existeixen a l’apartat de febleses?

3) Ensinistrar el futur

Ara que ja s’ha realitzat una fotografia de la situació actual de l’empresa, és hora de descriure a través de paraules l’estat futur de la teva organització en cadascuna de les àrees de la llista del Punt 1.

Es poden escriure dos o tres oracions a cada apartat.

Tot seguit s’exposen uns quants exemples…

  Visió
Clients Ser el líder regional en el meu sector
Personal Desenvolupar els nostres professionals amb capacitats tècniques i eines de desenvolupament personal
Gestió Organitzar un sistema d’indicadors ambientals que asseguri el compliment dels màxims estàndards de protecció

 

4) Prioritzar les oportunitats i aspiracions

Tot seguit, cal ordenar la llista de “visions temàtiques” realitzada en el punt anterior. I cal fer-ho en base a la importància que els vol donar.

Aquí es poden combinar diverses frases de les trobades que siguin duplicades o descriguin coses semblants.

Igualment, cal repetir l’ordenació fins que senti que és acurada.

Un cop finalitzat, cal agafar les 3-5 primeres frases i construir a partir d’elles un paràgraf cohesionat gramaticalment i sintàctica.

 

5) Revisar les oracions

Cal procurar que el paràgraf redactat sigui clar, fàcilment comprensible, estigui orientat al futur i usi paraules que reflecteixin els valors, prioritats i somnis corporatius.

Per això ha de respondre favorablement a:

  • Pot inspirar el personal i clients?
  • Projecta una imatge convincent?
  • És realista?
  • Està alineada amb els valors de la companyia?

 

6) Incloure els clients interns en el procés de creació de la visió

Cal obtenir el feedback del personal respecte la visió obtinguda, i si cal fer-hi els canvis oportuns, d’una forma consensuada.

Entenen la visió? Troben sentit basant el seu treball en aquesta?

 

7) Donar a conèixer la visió

Ja finalitzada, es posarà la frase de la visió allà on pugui ser contemplada per tothom. Principalment les persones més estretament relacionades amb l’empresa (personal, clients, …), però en general amb tots els grups d’interès.

Són els primers passos per aconseguir que la visió prengui vida sota la forma d’objectius assumibles. I estendre una catifa que s’allargui cap a l’horitzó d’un futur tal i com l’havíem somiat.

 

Basat en l’article “How to create a vision for your business”, de Christopher McMullan

Comments are closed.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies