“Tot això realitzat mitjançant un servei centrat en el client, estudiant les seves necessitats concretes per a obtenir resultats fiables i quantificables. Alhora, estarà acompanyat per nosaltres durant tot el desenvolupament del projecte, amb la seguretat que ofereix el fet que els nostres són projectes amb un preu tancat i que poden cobrir fins allà on vulgui (des de l’elaboració únicament del Pla de Social Media fins a l’outsourcing total del rol de Community Manager) per adaptar-se al seu pressupost”
SERVEIS
• Elaboració d’un Pla de Social Media que defineixi objectius, pautes i línies d’actuació respecte la presència de l’organització en xarxes socials
• Tasques de Community Management per mantenir l’estratègia anterior, creant la presència de l’empresa en els medis online, fent-ne el seguiment i aconseguint una interacció personalitzada entre la marca i els usuaris
BENEFICIS D’UN PLA DE SOCIAL MEDIA I DEL COMUNITY MANAGEMENT
• Dóna una gran visibilitat al negoci
• Tindrà publicitat a un preu molt baix
• Modernitza la marca
• Transmet la imatge de l’empresa i la seva personalitat a clients potencials, humanitzant-la
• Permet fer un seguiment ràpid i personalitzat de les incidències o dubtes del client, obrint-l’hi noves vies d’atenció, alhora que es reforça la responsabilitat corporativa vers la resta de públic
• Origina una rica comunicació bidireccional, en què el client pot expressar opinions, necessitats i demandes; i aquest intercanvi és una font de riquesa per a l’empresa i, alhora, una oportuna manera de fidelització
• Proporciona mecanismes per prevenir possibles crisis de reputació que poguessin amenaçar l’empresa
• La investigació de la xarxa ajuda a identificar oportunitats de negoci
• Pot oferir la possibilitat de generar aliances estratègiques amb líders d’opinió
• Permet que els comerços puguin difondre ràpidament promocions, descomptes, ofertes especials, etc.
METODOLOGIA GENERAL D’UN PROCÉS D’IMPLANTACIÓ D’UN PLA DE SOCIAL MEDIA
• Diagnosi inicial: Anàlisi intern (com està l’organització en tot allò relacionat amb la web 2.0) i extern (revisió de tendències, competidors, etc.)
• Objectius: Què pretén l’organització amb la seva presència en medis socials?
• Determinar l’audiència: A qui es dirigirà la nostra estratègia? Localització de tipologies d’usuaris
• Tecnologia a emprar: Estudi de les plataformes i medis socials òptims per aconseguir els objectius marcats
• Elaboració d’un Pla Estratègic: Aquest estarà compost per un Pla d’Actuació (temporització dels objectius), un Pla Editorial i de Dinamització (com actuar en cadascun dels medis i continguts que s’hi inclouran) i un Pla de Crisi online (actuació en cas de presentar-se algun problema)
• Posada en marxa: Donar-se d’alta i configurar les plataformes seleccionades segons consta en el Pla Estratègic
• Monitorització i mesura: Recol·lecció d’indicadors mensuals (KPI o Key Performance Indicators) sobre les accions realitzades i allò que es diu a la xarxa sobre l’organització
METODOLOGIA GENERAL DE LES TASQUES DE COMMUNITY MANAGEMENT
• Desenvolupament de l’estratègia online segons el Pla Social Media definit en el punt anterior
• Creació de la presència de la marca client en els medis online en els quals s’hagi decidit estar (web, bloc, xarxes socials…)
• Elaboració d’un pla de creació de continguts a difondre en els diversos canals disposats
• Monitorització de les converses sobre la marca client que es produeixen tant als nostres clients com a la xarxa en general
• Comunicació, interacció i generació de converses actives, cercant la participació i la retroalimentació
• Involucrar el personal intern de l’empresa en les tasques de Community Management
VITRUVIUS INFORMA…
- COACHING (8)
- COMUNICACIÓ (2)
- FORMACIÓ (4)
- MEDI AMBIENT (6)
- QUALITAT (6)
- SEGURETAT I SALUT LABORAL (8)
- VITRUVIUS (13)